| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Els Site Admin

|
Geplaatst: 2007/07/03 08:03:06 Onderwerp: Weekrooster voor combinatieklas |
|
|
| Ik krijg na de zomer een combinatieklas met drie verschillende niveau's: groep 6, 7 en 8. Ik ben steeds maar weer aan het stoeien met het weekrooster en ik krijg hem niet echt dicht. Voordat ik collega's wil gaan raadplegen probeer ik het eerst zelf te doen. Heb je misschien voorbeeld-roosters voor drie groepen? |
|
| Naar boven |
|
 |
Caroline
|
Geplaatst: 2008/06/03 19:19:02 Onderwerp: |
|
|
Hallo Els,
Ik zie dat het al bijna een jaar geleden is dat je deze vraag gesteld hebt en ben eigenlijk wel benieuwd hoe je het weekrooster voor drie groepen gemaakt hebt. Zelf heb ik vorig jaar mijn Lio gelopen in een combinatiegroep 3/4/5 en heb dan ook mijn scriptie geschreven over het werken in een combinatiegroep die uit drie groepen bestaat. Ik heb ondervonden dat een goed klassenmanagent het belangrijktste is bij het lesgeven aan drie groepen. Daarnaast wordt er veel zelfstandigheid van de kinderen verlangt. Om hier optimaal gebruik van te kunnen maken, hebben wij in de hele school het werken met weektaken ingevoerd, waarop het voor de kinderen duidelijk is welk werk zij zelfstandig kunnen maken en waar zij eerst nog instructies voor nodig hebben. Als leerkracht moest je nu alleen alle instructies goed inplannen. De kinderen die geen "les" hebben, kunnen altijd zelfstandig werken m.b.v. hun dagplanning. Ik heb het in ieder geval erg leuk en leerzaam gevonden om in zo'n samengestelde groep te werken en ben benieuwd hoe het bij jullie gaat.
groetjes, Caroline |
|
| Naar boven |
|
 |
|